poniedziałek, 31 marca 2014

PROGRAM LOGO



Opis programu

Logo jest przede wszystkim językiem edukacyjnym, językiem pierwszego kontaktu człowieka z komputerem, jest oczywiście nowoczesnym językiem wysokiego poziomu, umożliwiającym rozwiązywanie bardzo poważnych problemów z informatyki, matematyki i innych dziedzin. Prostota i przejrzystość powodują, że jest on łatwy i wyjątkowo przyjemny w obsłudze, wyrabia dobre nawyki, uczy zasad poprawnego, strukturalnego programowania. Strukturalnego czyli takiego, w którym złożone, trudne i skomplikowane problemy rozkładane są na mniejsze i mniejsze tak długo, aż staną się proste, łatwe i zrozumiałe. Warto tutaj dodać, że umiejętność poprawnego programowania jest swego rodzaju sztuką, która nie ogranicza się tylko do znajomości poleceń i składni języka.

Podstawowe komendy:
  • - żółw pojawia się na ekranie
  • - żółw przestaje być widoczny na ekranie
  • np liczba_kroków (naprzód liczba_kroków) - przesunięcie żółwia do przodu o podaną liczbę kroków; przykład: np 100.
  • ws liczba_kroków (wstecz liczba_kroków) - przesunięcie żółwia do tyłu o podaną liczbę; przykład: ws 50.
  • pw kąt (prawo kąt) - obrót żółwia w prawo o podany w stopniach kąt; przykład: pw 90.
  • lw kąt (lewo kąt) - obrót żółwia w lewo o podany w stopniach kąt; przykład: lw 45.
  • pod (podnieś) - podniesienie pisaka żółwia, przemieszczanie się bez rysowania.
  • opu (opuść) - opuszczenie pisaka żółwia.
  • zmaż - wymazuje wszystkie rysunki z ekranu bez zmiany pozycji żółwia.
  • wróć - ustawia żółwia w pozycji początkowej na środku ekranu.
  • cs (czyść) - wymazuje wszystkie rysunki z ekranu i ustawia żółwia w pozycji początkowej.
  • ścier (ścieranie) - żółw zmienia pisak na gumkę, poruszając się po narysowanej linii, zmazuje ją, a dokładniej zamalowuje kolorem tła.

KWADRAT
Aby narysować kwadrat o boku równym 100 należy wpisać w ekranie tekstowym następujące komendy:

Podczas pisania komend na ekranie graficznym żółw będzie stopniowo wykonywał Twoje polecenia. W rezultacie otrzymasz taki kwadrat:
TRÓJKĄT RÓWNOBOCZNY
Aby narysować trójką równoboczny o boku 150 należy wpisać w ekranie tekstowym następujące komendy:

Podczas pisania komend na ekranie graficznym żółw będzie stopniowo wykonywał Twoje polecenia. W rezultacie otrzymasz taki trójkąt równoboczny:

PROSTOKĄT
Aby narysować prostokąt o bokach 50 i 150 należy wpisać w ekranie tekstowym następujące komendy:

Podczas pisania komend na ekranie graficznym żółw będzie stopniowo wykonywał Twoje polecenia. W rezultacie otrzymasz taki prostokąt:


A teraz spróbuj sam wykonać podobne ćwiczenia, jeżeli będziesz miał z nimi problem możesz zajrzeć pod następujący link :

http://www.logo_komeniusz_samouczek.republika.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz