Logo jest przede wszystkim językiem edukacyjnym, językiem pierwszego kontaktu człowieka z komputerem, jest oczywiście nowoczesnym językiem wysokiego poziomu, umożliwiającym rozwiązywanie bardzo poważnych problemów z informatyki, matematyki i innych dziedzin. Prostota i przejrzystość powodują, że jest on łatwy i wyjątkowo przyjemny w obsłudze, wyrabia dobre nawyki, uczy zasad poprawnego, strukturalnego programowania. Strukturalnego czyli takiego, w którym złożone, trudne i skomplikowane problemy rozkładane są na mniejsze i mniejsze tak długo, aż staną się proste, łatwe i zrozumiałe. Warto tutaj dodać, że umiejętność poprawnego programowania jest swego rodzaju sztuką, która nie ogranicza się tylko do znajomości poleceń i składni języka.
Podstawowe
komendy:
- pż - żółw pojawia się na ekranie
- sż - żółw przestaje być widoczny na ekranie
- np liczba_kroków (naprzód liczba_kroków) - przesunięcie żółwia do przodu o podaną liczbę kroków; przykład: np 100.
- ws liczba_kroków (wstecz liczba_kroków) - przesunięcie żółwia do tyłu o podaną liczbę; przykład: ws 50.
- pw kąt (prawo kąt) - obrót żółwia w prawo o podany w stopniach kąt; przykład: pw 90.
- lw kąt (lewo kąt) - obrót żółwia w lewo o podany w stopniach kąt; przykład: lw 45.
- pod (podnieś) - podniesienie pisaka żółwia, przemieszczanie się bez rysowania.
- opu (opuść) - opuszczenie pisaka żółwia.
- zmaż - wymazuje wszystkie rysunki z ekranu bez zmiany pozycji żółwia.
- wróć - ustawia żółwia w pozycji początkowej na środku ekranu.
- cs (czyść) - wymazuje wszystkie rysunki z ekranu i ustawia żółwia w pozycji początkowej.
- ścier (ścieranie) - żółw zmienia pisak na gumkę, poruszając się po narysowanej linii, zmazuje ją, a dokładniej zamalowuje kolorem tła.
KWADRAT
Aby narysować kwadrat o boku równym 100 należy wpisać w ekranie tekstowym następujące komendy:
Aby narysować kwadrat o boku równym 100 należy wpisać w ekranie tekstowym następujące komendy:
Podczas pisania komend na ekranie graficznym żółw będzie stopniowo wykonywał Twoje polecenia. W rezultacie otrzymasz taki kwadrat:
TRÓJKĄT
RÓWNOBOCZNY
Aby narysować trójką równoboczny o boku 150 należy wpisać w ekranie tekstowym następujące komendy:
Aby narysować trójką równoboczny o boku 150 należy wpisać w ekranie tekstowym następujące komendy:
Podczas pisania komend na ekranie graficznym żółw będzie stopniowo wykonywał Twoje polecenia. W rezultacie otrzymasz taki trójkąt równoboczny:
PROSTOKĄT
Aby narysować prostokąt o bokach 50 i 150 należy wpisać w ekranie tekstowym następujące komendy:
Aby narysować prostokąt o bokach 50 i 150 należy wpisać w ekranie tekstowym następujące komendy:
Podczas pisania komend na ekranie graficznym żółw będzie stopniowo wykonywał Twoje polecenia. W rezultacie otrzymasz taki prostokąt:
A teraz spróbuj sam wykonać podobne
ćwiczenia, jeżeli będziesz miał z nimi problem możesz zajrzeć pod następujący
link :
http://www.logo_komeniusz_samouczek.republika.pl/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz